| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
rokkipunkki Flipperikuningas

|
Lähetetty: 3.10.2006 12:22 Viestin aihe: Matkustajasta vinyylipainos! |
|
|
Ketkä aikoo hommata? Mä ainakin ajattelin ostaa sen Tavastialta. Faktahan on että tuon on jokaisen egodiggarin hommattava!
vau. _________________ sais vähän Moulaa! tähän kukkaroon. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iira Flipperikuningas

Liittynyt: 01 Mar 2004 Viestejä: 456 Paikkakunta: Korpikylä kaukana pohjolassa
|
Lähetetty: 3.10.2006 12:57 Viestin aihe: Re: Matkustajasta vinyylipainos! |
|
|
| rokkipunkki kirjoitti: | Ketkä aikoo hommata? Mä ainakin ajattelin ostaa sen Tavastialta. Faktahan on että tuon on jokaisen egodiggarin hommattava!
vau. |
totta kai toi hankintaan menee! seuraavaksi pitää varmaan ostaa semmonen soitinkin millä sitä voi kuunnella  _________________ Varjele mua, yksinäisyys
Kaikilta rakkauden julmuuksilta
Pidä huoli etten tieltä eksy |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
emmuska Koivuniemen herra

|
Lähetetty: 15.10.2006 17:26 Viestin aihe: Re: Matkustajasta vinyylipainos! |
|
|
| iira kirjoitti: | seuraavaksi pitää varmaan ostaa semmonen soitinkin millä sitä voi kuunnella  |
Todellakin Tavalla tuli tuo hankinta tehtyä ja hieno ylläri oli se levytyspäiväkirjan nimmaroitu paperiversio, minkä siihen sai mukaan.
Tulin Hkistä suoraan käymään porukoitten luona ja täällä vielä löytyy sellainen älppärisoitinkin, jota isukki on huoltanut just vähän aikaa sit kuntoon. Täytynee siis ennen kotiin lähtöä vielä hyödyntää hänen eksperttiyttään, jotta pääsee kuulemaan erityisesti vinyyliltä löytyvän Matkustajan aiemman version... Mahtavuutta!  _________________ ***It Is So Yes!*** |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kaizukkainen Pakkasukko

Liittynyt: 06 Lok 2006 Viestejä: 118 Paikkakunta: Turku, Finland
|
Lähetetty: 15.10.2006 17:35 Viestin aihe: |
|
|
Tuli tuo kyseinen lätty kans hankittua vaikkei soitinta olekaan.. saattaapa tuollaisen soittimen joutua hankkimaan. Surkeaa olla sellaista c-kasetti sukupolvea, joka ei olen vinyyliä juuri saanut kuunnella. Siksipä kyseiseen äänitetapaan ei ole niin tutustunut, eikä oppinut sen ääntä kunnoittamaan. Monihan sanoo, että ainoa oikea tapa kuunnelle musiikkia on juuri vinyyli. Saundimaailma on kuulema vaan parempi ja moniuloitteisempi.
Onhan se kyllä niin, että mitä pakatumpaa musiikkia, niin sitä enemmän joudutaan äänimaailmaa rustaamaan. Ihmisen korvalle kuulumatonta saundia häviää pakkaamisessa ja se kans ilmeisesti kuuluu.
Mutta sitä odottelen, että pääsen lp-soittimen ääreen ja vinyylin pyörimään.  _________________ "kuolleille, eläville, menneille, tuleville" |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 16.10.2006 00:06 Viestin aihe: kuultuna |
|
|
| kaizukkainen kirjoitti: | Surkeaa olla sellaista c-kasetti sukupolvea joka ei olen vinyyliä juuri saanut kuunnella. -- Saundimaailma on kuulema vaan parempi ja moniuloitteisempi.
Mutta sitä odottelen, että pääsen lp-soittimen ääreen ja vinyylin pyörimään.  |
Näin on, viimeisen kerran ennen tätä päivää olen vinyyliltä mitään kuunnellut varmaan joskus ala-asteen alun aikoina.
Mutta juuri äsken siis sain armaan isukkini avittamana kuunneltua bonuksena löytyvän Matkustajan 1. version ja kyllä siihen on tuon vaiheen jälkeen paljon tavaraa tullut lisää. Ihanan rauhallinen ja pelkistetty versio oli, ehkä melankolisempikin. Ja äänen laatu oli sellainen kauniin hauras (en tiedä onko toi sopiva sana, mut käytetään nyt sitä). Lopullinen muoto joka hitiksi päätyi on paljon vauhdikkaampi ja energisempi, mutta tää sopi tunnelmallisuudessaan loistavasti tähän iltahetkeen. Täytyy testata uudestaan vielä aamusella ennen kotiinlähtöä koko levy, miltä sit kuulostaa...
Hauska yksityiskohta oli kun ekan kertsin kohdalla ääni lakkas kuulumasta kaiuttimien kautta ja kuului vaan hiljaa vähän aikaa ja palasi sit, en tiedä johtuiko levystä, alkuperäisestä nauhoituksesta, kytkennöistä vai neulasta tms. Tunnelmaa...
Mutta kunnon kultuuriteon teitte, Egot, kun toteutitte vinyyliprojektinne, kunnioitusta teille siitä(-kin)!  _________________ ***It Is So Yes!*** |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
rokkipunkki Flipperikuningas

|
Lähetetty: 16.10.2006 12:18 Viestin aihe: |
|
|
oih ja voih. nyt harmittaa kun jätin vinyylini Jyväskylän kämppääni tän syyslomaviikon ajaksi. mähän olisin voinut kuunnella sen mummolassa mistä vinyylisoitin löytyy. noh.
en tiedä milloin sen sit pystyn kuuntelemaan.
mutta kivaa lukea täällä kommenttianne tuosta alkuperäisestä Matkustajasta!(: _________________ sais vähän Moulaa! tähän kukkaroon. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mikul Tulokas

|
Lähetetty: 22.10.2006 16:28 Viestin aihe: |
|
|
| jeps. Turun stupidosta tulin ostaneekseni viimeisen Matkustaja älpeen. Montako niitä on painettu? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kaisa Superego

|
Lähetetty: 22.10.2006 20:01 Viestin aihe: minullekin!! |
|
|
Pelimerkit loppuivat Tavastialla, mutta soitin menneellä viikolla Keltaiseen Jäänsärkijään, postittavat minulle Länsi-Suomeen yhden kappaleen, saan vielä sen levytyspäiväkirjankin!
Maksan jälleen postikuluja ihan kiitettävästi - edullisempaa muuttaa Helsinkiin!?  _________________ taas oon yksin, oi kuinka somaa! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |

|
Lähetetty: 22.10.2006 21:56 Viestin aihe: Re: minullekin!! |
|
|
| kaisa kirjoitti: | Maksan jälleen postikuluja ihan kiitettävästi - edullisempaa muuttaa Helsinkiin!?  |
Not! Siellä maksaisit vähintään erotuksen verran enemmän ihan elämisestä ja saisit vähemmän satsattua levyihin, keikkoihin jne. Luulisin näin ainakin..  _________________ ***It Is So Yes!*** |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pia Pakkasukko

|
Lähetetty: 23.10.2006 18:35 Viestin aihe: |
|
|
Meinasin minäkin jo Tavastialta ostaa tuon älppärin, mutta ei tullut "moulaa kukkaroon" joten ostin vain parit vielä puuttuneet cd:t. Toivon että paikallinen levyliikkeen setä ystävällisesti sen miule hommaa...ei ollut vielä vajaaseen viikkoon tapahtunut mitään. Mutta toivossa on hyvä elää.
Soitinta ei ole minullakaan (vielä), mutta jo se että joku jaksaa nähdä vaivaa tuollaisen kulttuuriteon eteen innoittaa minut hankkimaan levyn itselleni. Kiitos pojat! _________________ Sinä vain olet minun
kaikki mitä on jäljellä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iira Flipperikuningas

|
Lähetetty: 23.10.2006 21:32 Viestin aihe: |
|
|
Pitihän tuo levy tilaukseen laittaa, kun ei pika kaupunki käynnillä missään liikkeessä silmään pistänyt. Kivat vaan nuo postikulut, mut hyvästä kannattaa maksaa Seuraavaksi suuntana sähköliike ja levysoittimen ostoon ! _________________ Varjele mua, yksinäisyys
Kaikilta rakkauden julmuuksilta
Pidä huoli etten tieltä eksy |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pia Pakkasukko

|
Lähetetty: 25.10.2006 12:59 Viestin aihe: Vieläkö vinyyliä saa mistään? |
|
|
Voi voi, näinköhän jään ilman älppäriä... ei ollut mitään tapahtunut paikallisessa levyliikkeessä sen jälkeen kun kävin eka kerran 16.pvä kysymässä mahdollisuutta levyn tilaamiseen tms. ! eikä toisella kerrallakaan toissapäivänä mittään uutta kerrottavaa.. pitääkö mun alkaa hiillostamaan levyliikkeen setää vai onko jo täysi mahdottomuus saada levyä mistään?! paljonko postkulut on ja mistä ootte tilannu?
Täällä minä onneton... _________________ Sinä vain olet minun
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kaisa Superego

|
Lähetetty: 25.10.2006 13:21 Viestin aihe: KJ |
|
|
| Pia kirjoitti: | Voi voi, näinköhän jään ilman älppäriä... paljonko postkulut on ja mistä ootte tilannu?
Täällä minä onneton... |
Voi älä vaivu epätoivoon, soita Keltaiseen Jäänsärkijään, niin minäkin tein ja kuulostin miesten korvaan varmaan aika überiloiselta numeron löysin levykaupan kotisivuilta. Postikulut noin 7 euroa.  _________________ taas oon yksin, oi kuinka somaa! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iira Flipperikuningas

|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pia Pakkasukko

|
Lähetetty: 25.10.2006 16:52 Viestin aihe: levyn tilaus |
|
|
Kiitos vinkeistä, koitan vielä onneani josko yksi levy tännekin löytäisi tiensä!  _________________ Sinä vain olet minun
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|