www.egotrippi.com - Ohje - Haku - Käyttäjälista - Käyttäjäryhmät  - Rekisteröidy 
 Käyttäjätiedot - Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit - Kirjaudu sisään 
Matkustajasta vinyylipainos!
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin     Foorumin päävalikko -> Musiikki
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
rokkipunkki
Flipperikuningas
Flipperikuningas

LähetäLähetetty: 3.10.2006 12:22 
Viestin aihe: Matkustajasta vinyylipainos!
Vastaa lainaamalla viestiä

Ketkä aikoo hommata? Mä ainakin ajattelin ostaa sen Tavastialta. Faktahan on että tuon on jokaisen egodiggarin hommattava! Very Happy

vau.
iira
Flipperikuningas
Flipperikuningas

LähetäLähetetty: 3.10.2006 12:57 
Viestin aihe: Re: Matkustajasta vinyylipainos!

rokkipunkki kirjoitti:
Ketkä aikoo hommata? Mä ainakin ajattelin ostaa sen Tavastialta. Faktahan on että tuon on jokaisen egodiggarin hommattava! Very Happy
vau.

totta kai toi hankintaan menee! seuraavaksi pitää varmaan ostaa semmonen soitinkin millä sitä voi kuunnella Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
emmuska
Koivuniemen herra
Koivuniemen herra

LähetäLähetetty: 15.10.2006 17:26 
Viestin aihe: Re: Matkustajasta vinyylipainos!

iira kirjoitti:
seuraavaksi pitää varmaan ostaa semmonen soitinkin millä sitä voi kuunnella Wink

Todellakin Tavalla tuli tuo hankinta tehtyä ja hieno ylläri oli se levytyspäiväkirjan nimmaroitu paperiversio, minkä siihen sai mukaan. Very Happy

Tulin Hkistä suoraan käymään porukoitten luona ja täällä vielä löytyy sellainen älppärisoitinkin, jota isukki on huoltanut just vähän aikaa sit kuntoon. Täytynee siis ennen kotiin lähtöä vielä hyödyntää hänen eksperttiyttään, jotta pääsee kuulemaan erityisesti vinyyliltä löytyvän Matkustajan aiemman version... Mahtavuutta! Cool
kaizukkainen
Pakkasukko
Pakkasukko

LähetäLähetetty: 15.10.2006 17:35 
Viestin aihe:

Tuli tuo kyseinen lätty Very Happy kans hankittua vaikkei soitinta olekaan.. saattaapa tuollaisen soittimen joutua hankkimaan. Surkeaa olla sellaista c-kasetti sukupolvea, Rolling Eyes joka ei olen vinyyliä juuri saanut kuunnella. Siksipä kyseiseen äänitetapaan ei ole niin tutustunut, eikä oppinut sen ääntä kunnoittamaan. Monihan sanoo, että ainoa oikea tapa kuunnelle musiikkia on juuri vinyyli. Saundimaailma on kuulema vaan parempi ja moniuloitteisempi.

Onhan se kyllä niin, että mitä pakatumpaa musiikkia, niin sitä enemmän joudutaan äänimaailmaa rustaamaan. Ihmisen korvalle kuulumatonta saundia häviää pakkaamisessa ja se kans ilmeisesti kuuluu.

Mutta sitä odottelen, että pääsen lp-soittimen ääreen ja vinyylin pyörimään. Razz
emmuska
Koivuniemen herra
Koivuniemen herra

LähetäLähetetty: 16.10.2006 00:06 
Viestin aihe: kuultuna

kaizukkainen kirjoitti:
Surkeaa olla sellaista c-kasetti sukupolvea Rolling Eyes joka ei olen vinyyliä juuri saanut kuunnella. -- Saundimaailma on kuulema vaan parempi ja moniuloitteisempi.

Mutta sitä odottelen, että pääsen lp-soittimen ääreen ja vinyylin pyörimään. Razz

Näin on, viimeisen kerran ennen tätä päivää olen vinyyliltä mitään kuunnellut varmaan joskus ala-asteen alun aikoina.

Mutta juuri äsken siis sain armaan isukkini avittamana kuunneltua bonuksena löytyvän Matkustajan 1. version ja kyllä siihen on tuon vaiheen jälkeen paljon tavaraa tullut lisää. Ihanan rauhallinen ja pelkistetty versio oli, ehkä melankolisempikin. Ja äänen laatu oli sellainen kauniin hauras (en tiedä onko toi sopiva sana, mut käytetään nyt sitä). Lopullinen muoto joka hitiksi päätyi on paljon vauhdikkaampi ja energisempi, mutta tää sopi tunnelmallisuudessaan loistavasti tähän iltahetkeen. Very Happy Täytyy testata uudestaan vielä aamusella ennen kotiinlähtöä koko levy, miltä sit kuulostaa...

Hauska yksityiskohta oli kun ekan kertsin kohdalla ääni lakkas kuulumasta kaiuttimien kautta ja kuului vaan hiljaa vähän aikaa ja palasi sit, en tiedä johtuiko levystä, alkuperäisestä nauhoituksesta, kytkennöistä vai neulasta tms. Tunnelmaa... Wink

Mutta kunnon kultuuriteon teitte, Egot, kun toteutitte vinyyliprojektinne, kunnioitusta teille siitä(-kin)! Very Happy
rokkipunkki
Flipperikuningas
Flipperikuningas

LähetäLähetetty: 16.10.2006 12:18 
Viestin aihe:

oih ja voih. nyt harmittaa kun jätin vinyylini Jyväskylän kämppääni tän syyslomaviikon ajaksi. mähän olisin voinut kuunnella sen mummolassa mistä vinyylisoitin löytyy. noh.

en tiedä milloin sen sit pystyn kuuntelemaan.

mutta kivaa lukea täällä kommenttianne tuosta alkuperäisestä Matkustajasta!(:
Mikul
Tulokas
Tulokas

LähetäLähetetty: 22.10.2006 16:28 
Viestin aihe:

jeps. Turun stupidosta tulin ostaneekseni viimeisen Matkustaja älpeen. Montako niitä on painettu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kaisa
Superego
Superego

LähetäLähetetty: 22.10.2006 20:01 
Viestin aihe: minullekin!!

Pelimerkit loppuivat Tavastialla, mutta soitin menneellä viikolla Keltaiseen Jäänsärkijään, postittavat minulle Länsi-Suomeen yhden kappaleen, saan vielä sen levytyspäiväkirjankin! Cool

Maksan jälleen postikuluja ihan kiitettävästi - edullisempaa muuttaa Helsinkiin!? Mr. Green
emmuska
Koivuniemen herra
Koivuniemen herra

LähetäLähetetty: 22.10.2006 21:56 
Viestin aihe: Re: minullekin!!

kaisa kirjoitti:
Maksan jälleen postikuluja ihan kiitettävästi - edullisempaa muuttaa Helsinkiin!? Mr. Green

Not! Siellä maksaisit vähintään erotuksen verran enemmän ihan elämisestä ja saisit vähemmän satsattua levyihin, keikkoihin jne. Luulisin näin ainakin.. Rolling Eyes
Pia
Pakkasukko
Pakkasukko

LähetäLähetetty: 23.10.2006 18:35 
Viestin aihe:

Meinasin minäkin jo Tavastialta ostaa tuon älppärin, mutta ei tullut "moulaa kukkaroon" joten ostin vain parit vielä puuttuneet cd:t. Toivon että paikallinen levyliikkeen setä ystävällisesti sen miule hommaa...ei ollut vielä vajaaseen viikkoon tapahtunut mitään. Mutta toivossa on hyvä elää.

Soitinta ei ole minullakaan (vielä), mutta jo se että joku jaksaa nähdä vaivaa tuollaisen kulttuuriteon eteen innoittaa minut hankkimaan levyn itselleni. Kiitos pojat!
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iira
Flipperikuningas
Flipperikuningas

LähetäLähetetty: 23.10.2006 21:32 
Viestin aihe:

Pitihän tuo levy tilaukseen laittaa, kun ei pika kaupunki käynnillä missään liikkeessä silmään pistänyt. Kivat vaan nuo postikulut, mut hyvästä kannattaa maksaa Exclamation Seuraavaksi suuntana sähköliike ja levysoittimen ostoon Wink !
Takaisin alkuun
Pia
Pakkasukko
Pakkasukko

LähetäLähetetty: 25.10.2006 12:59 
Viestin aihe: Vieläkö vinyyliä saa mistään?

Voi voi, näinköhän jään ilman älppäriä... ei ollut mitään tapahtunut paikallisessa levyliikkeessä sen jälkeen kun kävin eka kerran 16.pvä kysymässä mahdollisuutta levyn tilaamiseen tms. ! eikä toisella kerrallakaan toissapäivänä mittään uutta kerrottavaa.. pitääkö mun alkaa hiillostamaan levyliikkeen setää vai onko jo täysi mahdottomuus saada levyä mistään?! paljonko postkulut on ja mistä ootte tilannu?
Täällä minä onneton...
kaisa
Superego
Superego

LähetäLähetetty: 25.10.2006 13:21 
Viestin aihe: KJ

Pia kirjoitti:
Voi voi, näinköhän jään ilman älppäriä... paljonko postkulut on ja mistä ootte tilannu?
Täällä minä onneton...

Voi älä vaivu epätoivoon, soita Keltaiseen Jäänsärkijään, niin minäkin tein ja kuulostin miesten korvaan varmaan aika überiloiselta Rolling Eyes Smile numeron löysin levykaupan kotisivuilta. Postikulut noin 7 euroa. Wink
iira
Flipperikuningas
Flipperikuningas

LähetäLähetetty: 25.10.2006 14:20 
Viestin aihe: Re: Vieläkö vinyyliä saa mistään?

Pia kirjoitti:
...paljonko postkulut on ja mistä ootte tilannu?
Täällä minä onneton...

Netin kautta tilasin Stupidolta, laitoin viikonloppuna tilauksen ja levy tuli jo tiistaina
http://www.stupido.fi/shop/catalog.php?lang=fin&action=search&keywords=matkustaja&submit=hae
levyllä hintaa 21,90 sekä siihen postikuluja 5€

lisäksi näytti olevan Aironmusiikissakin vielä levyjä jäljellä, hinta on suurinpiiretein sama
http://www.aironmusiikki.fi/main.asp?tyyppi=haku&typeArtist=1&txtArtist=egotrippi

ny äkkiä tilailemaan ettei lopu kesken
Takaisin alkuun
Pia
Pakkasukko
Pakkasukko

LähetäLähetetty: 25.10.2006 16:52 
Viestin aihe: levyn tilaus

Kiitos vinkeistä, koitan vielä onneani josko yksi levy tännekin löytäisi tiensä! Very Happy
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin     Foorumin päävalikko -> Musiikki Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa