| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
iippu Tulokas

|
Lähetetty: 25.4.2004 21:53 Viestin aihe: väärin kuullut sanoitukset |
|
|
luin sellasta "väärin kuullut sanoitukset" kirjaa tässä jokin aika sitten ja siellä oli unihiekasta versio:
"hukuta mulkkuni hiekkaan, älä herätä koskaan
anna mun vajota pohjaan, paviaanien hautaan."
minua tämä nauratti suunnattomasti, varsinkin, kun itse en ollut ikinä luullut kuulevani moista.. hymy kuitenkin hyytyi, kun tajusin että matkustajassa kukaan ei taio siellä asemalla mitään kuulutuksia..
(asemalla taikoivat kuulutukset.. joskus myös asemalla taikurit vaan..)
onko muilla mielenkiintoisia kuuloharhoja egojen biiseistä?? _________________ pakkanen tapaa nudismin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sim83 Vieras
|
Lähetetty: 26.4.2004 11:47 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä onko varsinaisesti väärin kuultu, mutta joskus ihmettelen että kuka se Jouko on jota yritetään Gloriassa saada heräämään...  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sammy Pakkasukko

|
Lähetetty: 27.4.2004 11:31 Viestin aihe: Näin tällä kertaa |
|
|
...valot vilkkuu ja keinuu lanteet
beibi sä oot pippelikuningas...
Tällaistakin on todistettavasti kuultu.
Niin ja biisihän on Alter egon FLIPPERIkuningas |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
iippu Tulokas

|
Lähetetty: 27.4.2004 12:06 Viestin aihe: |
|
|
hehee..
piti vielä sanomani, että voihan tähän toki kommentoida ihan millä tahansa väärin kuullulla laululla, ei sen välttämättä tarvii olla egotrippiä.
nämä väärinkuullut sanat on yleensä aika hauskoja..  _________________ pakkanen tapaa nudismin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Risto Ylläpito

|
Lähetetty: 27.4.2004 12:35 Viestin aihe: |
|
|
| iippu kirjoitti: | hehee..
piti vielä sanomani, että voihan tähän toki kommentoida ihan millä tahansa väärin kuullulla laululla, ei sen välttämättä tarvii olla egotrippiä.
nämä väärinkuullut sanat on yleensä aika hauskoja..  |
Foorumi-poliisista taasen päivää! :-)
Täällä käsitellään vain Egotripin musiikkia. Muiden bändien väärin kuullut sanoitukset tuonne Yleiseen keskusteluun, kiitos! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Marika Vieras
|
Lähetetty: 27.4.2004 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Kuulin ensimmäisillä kuuntelukerroilla Matkustajassa laulettavan "..pysäkit kun niin ilottomat.." ja myöhemmin kun tajusin että sehän on "..pysäkit kun ohi vilahtavat.." niin ei se sitten millään tahtonut mennä kaaliin. Joskus kun sitä ajatuksissaan kitaran kanssa rämpyttelee niin saatan vieläkin lipsauttaa ilottomista pysäkeistä.. Kyllä ne vaan on sitkeitä. Hpmh.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Idril Vieras
|
Lähetetty: 27.4.2004 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Ihmettelin Umpikujassa-biisin ensimmäistä riviä:
"Uudet litsini/vitsini kanssa ostoksilla"
Tuossa 3 min sitten tajusin kuulla oikein "uuden itseni kanssa" =) |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Superego Pakkasukko

|
Lähetetty: 28.4.2004 15:08 Viestin aihe: Fantastiset bileet |
|
|
Laulavatko ne tosiaan Fantastiset Bileet -biisissä
"Pienet pingviinit kiertävät pöytää,
juorukellot toisensa löytää" ?
Kun mun mielestä siinä lauletaan ihan selvästi, jotta "feikkifrendit toisensa löytää".
Ja jatkoa seuraa...
"Diivat ja primadonnat saa..." ja yhä vaan mä laulan "Teinivaateprimadonnat saa...", koska siltä se aluksi kuulosti.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Emma Pakkasukko

|
Lähetetty: 29.4.2004 11:09 Viestin aihe: |
|
|
| Ehdottomasti epäselvin koskaan kuulemani kertosäe on Matkustajan ketsi. Kuuntelin kappaletta noin viisisataa kertaa ja aloin jo toden teolla huolestua suomen kielen kuullunymmärtämisen taidoistani kun en kerrassaan saanut selvää mitä siinä sanotaan... En oikeastaan pystynyt edes arvaamaan mitä siinä mahdollisesti olisi voitu sanoa. Sitten tarkistin sanoitukset täältä sivuilta ja nykyään siinä biisissä sanotaan mielestäni onneksi ihan selvästi: "Asemalta kaikuivat kuulutukset". |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sisko Pakkasukko

|
Lähetetty: 29.4.2004 11:49 Viestin aihe: |
|
|
Minäkin sain aika monta kertaa kuunnella tuota Matkustajan "Asemalta kaikuivat kuulutukset" - kohtaa, ennen kuin sain selville, mitä siinä oikeastaan sanotaan... Voidaanko tästä tehdä johtopäätös, että Herra Laulajalla on tässä kohtaa huono artikulaatio.
Toinen kohta, jonka kuulen aina väärin, on Varovasti nyt - biisissä : On kiekko täynnä elämää (oikeasti: on keko täynnä elämää). Sopiihan tuo tietysti tähän ajankohtaan ihan loistavasti... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sim83 Vieras
|
Lähetetty: 29.4.2004 14:58 Viestin aihe: |
|
|
Minäkin luulin jonkun aikaa että se on "kiekko täynnä elämää", kunnes tajusin että se ei oikein toimi Muutkin ovat kuulemma kuulleet saman väärin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
AIiskola Koivuniemen herra

|
Lähetetty: 29.4.2004 15:42 Viestin aihe: Re: Fantastiset bileet |
|
|
| Superego kirjoitti: | Laulavatko ne tosiaan Fantastiset Bileet -biisissä
"Pienet pingviinit kiertävät pöytää,
juorukellot toisensa löytää" ?
Kun mun mielestä siinä lauletaan ihan selvästi, jotta "feikkifrendit toisensa löytää".
|
Musta se on aina ollut "kaikki frendit toisensa löytää".
A. _________________ Only dead fish go with the flow. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Marika Vieras
|
Lähetetty: 29.4.2004 18:35 Viestin aihe: |
|
|
Mie laulasin kans feikkifrendeistä..  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mia Vieras
|
Lähetetty: 29.4.2004 20:44 Viestin aihe: |
|
|
| Marika kirjoitti: | Mie laulasin kans feikkifrendeistä..  |
Tähänkin voisi bändi ottaa kantaa. Itse olen nimittäin ollut kuulevinani, että siinä laulettaisi feikkifendeistä. Fendi on tuolla amerikanmaalla ainakin joku laukkumerkki ja niistä ilmeisesti on liikkeellä aika paljon kopioita. Joskus olen kuullut käytettävän "fake-Fendi"-nimitystä ihmisestä, joka nimenomaan yrittää olla jotain muuta kuin on ja tekee sen mauttomasti, niin kuin tuollainen piraattituote yrittää mennä aidosta. Menipä monimutkaiseksi.. No kuitenkin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
vonKarvinen Vieras
|
Lähetetty: 1.5.2004 22:55 Viestin aihe: |
|
|
| Minäkin kuulen tuon aika selkeästi feikkifrendeinä. |
|
| Takaisin alkuun |