www.egotrippi.com - Ohje - Haku - Käyttäjälista - Käyttäjäryhmät  - Rekisteröidy 
 Käyttäjätiedot - Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit - Kirjaudu sisään 
Joulukuu 2003

Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia     Foorumin päävalikko -> Kysy Egotripiltä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Risto
Ylläpito
Ylläpito

LähetäLähetetty: 19.2.2006 19:09 
Viestin aihe: Joulukuu 2003
Vastaa lainaamalla viestiä

SUNNUNTAI, 21.12.2003

Knipille: Kuinka iskee uusi Fountains of Wayne -levy? Entäs Rufus Wainwrightin uusin tuotos?

Knipi: - Kyllä kelpaa kummatkin vallan mainiosti. Rufusta oltiin poikien kanssa katsomassa livenä Tukholmassa. Oli yksi parhaista näkemistäni keikoista ikinä. Ellei jopa paras...

Knipille: Onko sulla ollut samanlaisia kokemuksia kuin mulla, ku tuo biisi Onneton on mun elämästä, aivan kuin mun syvimmät tunteet ja ajatukset ois puhallettu henkiin, ulos mun mielen syövereistä tuon biisin muodossa. Mutta kuten biisissä sanotaan, tietä riittää jatkettava on..ei kai tässä muukaan auta. Kiitos tuosta, autoit pientä ihmistä tunteineen eteenpäin. Tsemppiä ja tulkaa keikalle Kokkolaan että päsee fiilisteleen teitä livenä.
-puhkottu ja paikattu sydän-

Knipi: - En tiedä millaisia kokemuksia sulla tarkalleen on ollut, mutta luulisin että jokainen meistä jossain vaiheessa käy läpi jotain johon tuon Onnettoman teksti sopii. On hienoa jos musiikillamme pystymme auttamaan.
Ps. Taidettiin muuten tavata siellä Kokkolassa, ellen väärin muista...

Knipille: Miten päädyit Daisyn tuottajaksi ja millainen maku kokemuksesta jäi? Haluatko tehdä jatkossakin tuottajan hommia?

Knipi: - Alkuun pieni korjaus: Minähän en varsinaisesti "tuottanut" Daisyn koko albumia. Tein niin sanottua jälkituotantoa, eli kun pojat olivat mielestään saaneet albumin valmiiksi, kuuntelin sen noin 50 kertaa ja tein muutamia ehdotuksia biisien rakenteiden, taustalaulujen jne suhteen. Koska kiire oli kova päädyin itse laulamaan suuren osan taustalauluista. Ainoa biisi jossa olin oikeasti tuottajana oli 'Masterplan'. Olen usein pohtinut että olisi mielenkiintoista olla tuottamassa jotain artistia, mutta aika harvoin tulee vastaan sellaisia artisteja/bändejä että kokisin voivani antaa jotain. Kun kuulin Daisyn biisejä tuli heti sellainen fiilis että tähän soppaan voisi lusikkansa vaikka laittaakin. Joskus pari vuotta sitten Penniless pyysi mua tuottajaksi ja silloin oli aikalailla samat fiilikset, mutta aika ei yksinkertaisesti riittänyt.
Kyllä mua tuottaminen kiinnostaa... mutta vain jos koen että mulla on jotain annettavaa.

Knipille: We heard that you grew your beard to replicate Paul McCartney's look on the cover of 'Let It Be'. We would like to suggest that having successfully achieved that goal your next "Beatle look" should be John Lennon on the cover of 'Two Virgins'. That is all.

Knipi: - Surprised)

Mikille: Kuulehan Mikki! Tiedätkö Liberon palkitun vaippamainoksen Time for a Wee (jossa perhe on sateisella automatkalla, äiti, isä ja sisko käyvät pusikossa lirillä ja poikavauva istuu tyytyväisenä autossa...)? Päähenkilö ilmeineen, olemuksineen kaikkineen muistuttaa hämmästyttävästi sinua Smile Hitsi, mainoksen taustalla olisi pitänyt soida jokin teidän kappaleistanne.
Olette mielettömiä! Teettehän musiikkia vielä oikein pitkään.

Mikki: - Kiitti! Surprised) Tiesin kyllä jo entuudestaan, että oon babyface, mutta en nyt sentään ihan tuollaisia viittauksia ole tottunut ottamaan vastaan.

Mikille: Ahoi! on se vaan hienoa, että ootte bändinä olemassa (ja miksei muutenkin, tietty;) )!! olette simppelisti olleet iso osa mun tämän astista elämääni ja niin myös toiv.jatkossa! pelaatko, mikki, sabaa millä tasolla ja missä porukassa? Kiinnostaa vaan tommonen pikku yksityiskohta, kun itsekin olen lajin harrastaja.

Mikki: - Oon pelaillut kohta kymmenisen vuotta floorballducks-nimisessä joukkueessa. Tällä hetkellä majailemme IV-divarissa ja täytyy sanoa, että siellä tuntuu kyllä tällä hetkellä olevan meikäläisen taidoille ihan riittävästi haasteita. Ei jakseta treenatakaan enää kun kerran viikkoon. Äijät laiskistuu ja taidot ruostuu! Niin se vaan elämässä tuntuu käyvän.

Mikille: seurusteletko? kerro, kerro!! wuhuu!! peace...

Mikki: - Peace vaan sinnekin. Ja kyllä.

Mikille: moi! pidätkö hevosista? Näin sut aamulla buusterissa!=)
~Suokki~

Mikki: - Moi Suokki! Pitää valitettavasti sanoa, että mulla on hevosista lähinnä kauhunsekaisia kokemuksia. Oon nimittäin kovasti allerginen kyseisille eläimille ja oon saanut elämäni ainoan pahan astmakohtauksen hevostalleilla. Onneks faijalla oli piippu. Muuten olis voinut käydä huonostikin. Eli en siis uskalla enää mennä kovin lähelle hevosia. Sori.

Mikille: Morjens Mikki! Oot näköjään viiniasiantuntija niin mikäs viini on lempparisi? Täytyy sanoa, että sulla on upee ääni! Se on sellanen lämmin ja mulla tulee heti hyvä ja turvallinen olo ku kuulen sun laulavan. Älä koskaan ikinä muuta ääntäs..=D
-Susanna-

Mikki: - Moi Susanna. Ja kiitos. Eipä kannattaisi liiemmin huolestua, että muuttuisi. On nääs vain tämä yksi kurkku, pallea ja parit äänihuulet. Näillä mennään. Hautaan saakka.

Mikille: moi oot tosi hyvä ja SÖPÖ mikä on sun paras keikka paikkas
loves: 13w tyttö fanisi

Mikki: - Mä oon tullut pikkuhiljaa siihen tulokseen, että söpö tarkoittaa suomenkielessä sellaista keskimittaista, vähän tanakkaa, jonkin verran huonoryhtistä ja yleisömassoihin helposti häviävää ihmistä. Siis sellaista kuin 95% kansasta on. Hyvä kaikki söpöt!
Paras keikkapaikka noin niinkuin tilan ja laitteiston puolesta on varmaan tuo kotoinen Tavastia-klubi täällä Helsingissä.

Mikille: Hei vain, kiitoksia teidän Kotkan keikastanne. Olin ensimmäistä kertaa keikallanne, siellä oli jotenkin niin liikuttava tunnelma! Onko keikoillanne aina tuollaista? Ilmeisesti jotkut fanit käyvät melkein jokaisella keikallanne paikkakunnasta riippumatta... Minkäs lainen fiilis itsellesi jäi Kotkasta?(... joo oikei myönnettäköön että "livari" esiintymispaikkana ei välttämättä ole ihanteellisin.) vai mitä olet mieltä? ... Hassuu miten mä nyt tänne tällasii eksyin kirjottelemaan, yleensä en kirjottele pahemmin mihinkää tällasiin.. No mut kuitenkin toivottavasti tuutte piakkoin taas tännepäin, olis niin kiva taas päästä teitä kuuntelemaan! Smile Ai nii ja sitte, vielä asiasta kukkaruukkuun. Kuinkas teikäläisiin uppoaa sellainen yhtye kuin Sonic Youth? Mielenkiinnosta kyselen.. Smile

Mikki: - Sanottakoon tässä nyt vielä, että kaikille yhtyeen jäsenille jäi keikasta tosi hyvät fiilarit. Yleisöä oli oikein mukavasti vaivautunut paikalle ja tunnelmakin hipoi paikoitellen kattoa. Ei tuo "Iivari" keikkapaikkanakaan yleisesti ottaen ollut ollenkaan sieltä huonoimmasta päästä. Sitäpaitsi Kotka vaikutti kauniilta kaupungilta. Että sellasta. Hyvää syksyä vaan sinne.
Ja niistä kukkaruukuista puheen ollen. Sonic Youth putoaa jotenkuten. En ole mitenkään mielettömästi kylläkään kuunnellut.

Mikille: mikä on sun laulamistasi biiseist mielestäs paras.
ps. oot söpö!!!?

Mikki: - En tiiä. Liian vaikeita nämä tällaiset kyssärit. Uudelta levyltä omasta mielestäni jotakuinkin onnistuneita suorituksia on ainakin Mustat varjot, Sininen ja Toisinaan. Niihin on taltioitunut se tunnelma, mitä niihin ylipäätään haettiinkin.
Ja ps. Enkä oo!!!?

Kaikille: Hienon levyn olette jälleen saanut aikaan. Se on monipuolinen ennenkaikkea. Sininen on mielestäni hyvällä maulla tehty iskelmällinen biisi, joka tuo mieleeni aika ajoin Magnus Carlssonin Weeping willows yhtyeineen. Pateettinen kappale, mutta silti lajissaan aivan omaa luokkaansa. Varovasti nyt puolestaan tuo mieleeni Dave Lindholmin tekeleet. Hieno biisi sekin. Minkälaisista musiikillisista lähtökohdista olette kasanneet levynne? Minkälaiset levyt soivat soittimissanne?

Mikki: - Kyllä me aika sekalaisista, ja miksei myös sekavista, lähtökohdista levyä yleensä kasataan. Biisit määräävät yleensä aina suunnan. Ja koska biisit ovat yleensä keskenään erilaisia, niin myös sovittamisessa on hyvä käyttää erityylisiä ratkaisuja. Ja mitä enemmän levyjä kuuntelee sitä enemmän toivottavasti osaa hyödyntää ja oppii hyödyntämään musiikin mahdollisuuksia.

Kaikille: Milloin tuutte Lahteen katsastamaan Sibbetalon Finlandiaklubin?.

Mikki: - Toivottavasti pian. Mikä tämä Finlandiaklubi-juttu oikein on? Oon kuullut siitä aikaisemminkin. Käykö siellä oikein bändejä soittamassa? Lahdesta ei tähän asti oikein ole tahtonut löytyä meidänkaltaiselle bändille kunnollista keikkapaikkaa. Josko nyt!?

Kaikille: Mikä teitä riivaa, kun Ouluun pitää tulla aina Sunnuntaina ja aina 45een? Vähän uusiutumista pyytäisin, saattais jopa tulla lisää kuuntelijoita ja katselijoita, eikä vaan 45:n kantaporukka. Ja syyttäkää vaan keikkajärjestäjiä..teillähän ei oo mitään sananvaltaa Wink
t. moula

Mikki: - Morjens arvoisa Moula. Meille on aina tarjottu sitä 45:sta. Ja se sunnuntai on sopinut meille hyvin, koska yleensä olemme olleet lauantaina Rovaniemen tivolissa. Sieltä on ollut sitten mukavaa körötellä etelän suuntaan ja pysähtyä vielä Ouluun soittelemaan. Kerran ollaan muistaakseni oltu jossakin toisessa paikassa. Olisko kulkenut silloin nimellä WPK. Ongelma on kaiketi siinä, että meille ei vissiin ole oikein muita varteenotettavia paikkoja sieltä suunnalta tarjottu. Jos on vinkkejä kaupungin ja etenkin sen soittopaikkojen suhteen, niin otamme niitä enemmän kuin mielellämme vastaan. Peace!

Kaikille: morjens. Mikä on sellainen kysymys mihin olette aina halunneet vastata ja kun paljastatte sen niin saatte myös vastata siihen...ja sitten vielä toivoisin teidän saapuvan Joensuuhun sillä täällä on tällä hetkellä kulttuuritarjonta niin suppeaa
T:matunen

Mikki: - Mitä tekisit, jos tapaisit George W Bushin? Vastaus: Näyttäisin keskisormea ja potkaisisin munille!

Skele: - Kysyit juuri sellaisen kysymyksen. Siinä vastaus.

Kaikille: Knipiltä, Mikiltä ja Skeleltä: Miten on mahdollista, että olen kuunnellut Egotrippiä jo useiden vuosien ajan ja selaillut levyjen kansilehtisiäkin, mutta en vieläkään tiedä, mitkä teidän oikeat nimet on, mikä on mun mielestä jokseenkin hämmentävää sekä joltisensakin yhdentekevää. Tämä seikka vaivasi Piiskua
p.s. Pelastakaa orava! Very Happy

Mikki: - Minkähän oravan haluat Piisku pelastaa? Sen liitomallisenko? Ja se nimi on muuten Kauste, Mikki Kauste. James Bondin mukaan.

Skele: - No, eipä Piisku taida olla sinunkaan oikea nimi Wink

Sampo: - Mistä sä tiedät että sampo on mun oikea nimi... Wink

Kaikille: että että oiskohan mahdollista että tulisitte keikalle tänne hämeenlinnaan päin? Very Happy
-ida-

Sampo: - On se täysin mahdollista.

Kaikille: voisko teistä joku ihan kukavaan lähettää mulle teijän uusinman cdeen koska se on mun mielestä teijän musa on ihan sairaan hyvää. ps olis tosi kivaa jos te voisitte lähettää sen seedeen mulle ja siinä olis teijän nimmarit
pliis tässä olis osote matti parviainen soinintie 90 38100 karkku

Sampo: - Voisitkohan sä lähettää mulle jonkun hyvän levyn vastalahjaksi?

Kaikille: Heipähei. Onko teille sattunut koskaan joitain niin suuria ja tuskaisia vastoinkäymisiä, ettette ole kovinkaan helposti niistä yli päässyt/ylipääseminen on vieläkin työn alla..? Haluasin vaan tietää teidän äijänkäppyräisten taustoja, joten kiitos ja kumarrus mahdollisesta vastauksesta.
-EpÄsIkIö-

Mikki: - Elämähän on iso ja jatkuva vastoinkäymisten sarja, joten yksittäisten vastoinkäymisten nostaminen toisten vastoinkäymisten edelle saattaisi ehkä loukata näiden vähemmälle huomiolle jääneiden toisten vastoinkäymisten tunteita.

Kaikille: Mitä luonteenpiirteitä arvostatte eniten ihmisissä?

Mikki: - Vilpittömyyttä, rehellisyyttä, pyyteettömyyttä, suvaitsevaisuutta, ystävällisyyttä ja usein viisauden mukanaan tuomaa auttamisen halua.

Sampo: - Rehellisyyttä

Kaikille: En halua kysyä, vaan haluan onnitella ja kiittää hienosta musiikista. Viime aikoina elämä on tarmokkaasti potkinut päähän ja Egotripin musiikista saan voimaa. Kun Mikin lohduttava ääni täyttää huoneiston niin yksinäisyys unohtuu ja paha olo väistyy, ainakin hetkeksi. Egotripin kappaleissa on parasta juuri se, että niihin ei pääse heti sisään, vaan niistä löytyy joka kerta jotain uutta ja sitten kun ne avautuvat, niistä ei ollenkaan malttaisi luopua. Kiitos vielä. Hyvää jatkoa!
*maria*

Mikki: - Kiitos Maria! Hyvää jatkoa sinullekin.

Kaikille: En tiedä pitäisikö tämä suunnata Knipille vai Mikille, niin suuntasin tämän kaikille. Surprised) Tuosta "sinä vain"-biisistä ajattelin lähteä kysymään, että onko Knipi tehnyt sen jostain henkilökohtaisesta ystävästä/tyttöystävästä yms.? Kun se kuulestaa vaan niin aidolta ja tunneikkaalta (Vaikea sana Surprised). Ja sitten ihmettelen kovasti, sitä, että täälä ei vieraskirja kohise teinityttöjen "Oletpa sä Mikki söpö!"-viestejä! Nimittäin Mikki (Ja kaikki muutin kyllä) sinähän olet niin hyvän näköinen, että..
-Kaikkien teinityttöjen puolesta ;D-

Mikki: - Mä voin nyt jakaa yhden salaisuuden teidän kanssanne, kunhan vaan lupaatte ettette sitten kerro sitä kenellekään. En ole oikeasti hyvännäköinen.

Kaikille: Olen tässä kaivanut vanhan Alter Ego levyn esiin, ja sieltä pomppasi taas tuo Hei pieni biisi esiin. Olen aina pohtinut, että mitä sanoittajan päässä on liikkunut sitä tehdessä? Eli mistä se todella kertoo?

Mikki: - Se on rakkauden tunnustus. Moni on veikannut, että olen säveltänyt sen lapselle, mutta vertaus on itse asiassa lähtenyt siitä ajatuksesta, että mun mielestäni ihmiset ovat rakastettavimpia silloin, kun he uskaltavat näyttää toisilleen pienuutensa ja näin ollen myös haavoittuvaisuutensa. Eli ovat yksinkertaisesti inhimillisiä ja aitoja ihmisiä. Tämä sama pätee sekä ystäviin että läheisiin.

Kaikille: Kertokaapa mulle Egotripin sedät, että miksi minä olen alkanut laulaa että "se on tosi jees" Uukakkosen Beautiful Dayn melodialla. Eli siis kun Bono siinä laulussa laulaa että "It's a piutiful deee-eee-ee-ei", niin siihen kohtaan laulan että "Se on tosi jee-eee-eees.
Terveisin Vilho

Mikki: - Jaaha Vilho. En tiedä. Anna palaa vaan, jos tuntuu hyvältä.

Sampo: - Voisko olla että se Uukkaribiisi on aika jees?

Kaikille: Moi!Smile
Onnittelut 10-vuotis"synttäreittenne" kunniaksi.Smile Harvat pumput jaksaa kymmenenkin vuoden jälkeen vääntää noin mahtavaa materiaalia!niin kiitos teille kaikista niistä hetkistä ja fiilareista,jotka ovat tulleet teidän biisienne aikana.Smile olen kuunnellut älä koskaan ikinän jo n.100 kertaa ja kolahtaa vielä kovaa! ja Sininen on erittäin kaunis viisu!
Olimpa muuten teitä katsomassa tuolla Makasiineilla ja olitte yksi parhaista bändeistä siellä.Smile hyvin jaksatte livesettiä vääntää!ettekä turvautuneet siellä mihinkään playbackiin!Smile ja nyt loppukevennykseksi yksi kysymys: eli mistä olette keksineet tuon mahtavan,ihanan ja hauskan biisinne polkupyörälaulun.Wink
joo,ei sitten mitään muuta kuin,että heilukaa vielä 10 vuotta eteenkin päin.Smile
-pepsukka

Sampo: - Eiköhän se tarina ole aikalailla tositarina.

Skelelle: kuinka monta kieltä osaat pikakirjoittaa?

Skele: - 11. Ehkä pari lisääkin, mutta skaboissa hyväksyttiin suoritus 11 kielessä.

Sampolle: mä olin varma et sinusta tulee tähti.. siis mahtava tähtipaita herralta löytyy, onnistunu valinta Smile

Sampo: - Se onkin itseasiassa erittäin harvinainen egopaita joita ei ole ollut koskaan myynnissä...

Sampolle: Tervehdys! Vaikka tää ei mikään rumpalifoorumi olekaan, niin olisin kysellyt mistä oot löytänyt sen upean rumpusetin, jota teidän keikoilla on ilo katsoa ja kuulla ja mahtavatko olla oikein vintagekamaa? Samaan aiheeseen liittyen, mitä ride-symbaalia käytät? Loppuun vielä kiitokset loistavasta rumpaloinnista levyillä ja keikoilla, Iso Käsi ja kumarrus! Hyvää syksyä!
T: Timo I.

Sampo: - Kiitos kiitos. Se on vanha Ludwig vuodelta 65 (kai...?). Ostin se aikanaan Esa Kuloniemeltä eli se on vanha Honey B & T Bones rumpusetti. Eikä noi edes ole kovin harvinaisia, kannattaa pitää silmät auki. Ja jos jollain on ylimääräinen vanha Ludwig setti Ringo värityksellä niin mä voisin ostaa toisen! Se pelti on varmaankin Istanbulin 21" Mel Lewis ride kahdella niitillä. Mutta marraskuun keikoilla mulla on sitten taas ihan eri setti...

Sampolle: Moi! Miks lähit taukosta?

Sampo: - Mulla ei valitettavasti ollut aikaa enää opettamiseen. Jostain pitäisi löytää lisää tunteja vuorokauteen... Smile

Sampolle: Mitä vikaa on maksalaatikossa?!

Sampo: - Se haisee pahalle, näyttää vastenmieliseltä ja maistuu hirveältä. Mulla taitaa olla joku ongelma maksalaatikon kanssa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia     Foorumin päävalikko -> Kysy Egotripiltä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa