www.egotrippi.com - Ohje - Haku - Käyttäjälista - Käyttäjäryhmät  - Rekisteröidy 
 Käyttäjätiedot - Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit - Kirjaudu sisään 
Lokakuu 2003

Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia     Foorumin päävalikko -> Kysy Egotripiltä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Risto
Ylläpito
Ylläpito

LähetäLähetetty: 19.2.2006 19:03 
Viestin aihe: Lokakuu 2003
Vastaa lainaamalla viestiä

TIISTAI, 14.10.2003

Knipille: hei mikä se Tunes-juttu oikein on?? tuleeko jotain julkaisua jossain vaiheessa? kuulin vaan ajat sitten radiossa.. krispies #2? (=superkokoonpano)
peacelove -a

Knipi: - The Tunes on tosiaan vähän niinkuin Krispies #2. Mä en oikein edes tiedä voiko sitä varsinaisesti bändiksi kutsua. Projekti sai alkunsa Eggareiden ollessa tauolla ja piti saada jotain tekemistä. Oli hirvee hinku soittaa powerpoppia 60- ja 70-luvun tyyliin. Niin häpeilemätöntä retroilua kun vaan mahdollista. Meillä on kasassa joku kymmenisen biisiä jotka varmaan jossain vaiheessa putkahtavat pihalle jossain muodossa. Tällä hetkellä kokoonpanoon kuuluu Heikki Tikka (rummut, laulu), Rikki London (basso), Skele (kitara, kosketinsoittimet, laulu), Markus Nordenstreng (ukulele, kitara, kosketinsoittimet, laulu) sekä yllekirjoittanut. Vierailijoina kuullaan m.m. Jiri Nikkistä ja Pekka Gröhniä.

Kaikille: Kuka on se onneton henkilö joka joutui "Älä Koskaan Ikinä" -videon kuvauksissa puskemaan kirjeitä siitä oven pienestä postiluukusta? Terttu vaiko joku onneton kuvausryhmän edustaja?

Skele: - Eiköhän se ollut kuvausporukasta joku.

Kaikille: Onko tulossa/tullut sellaista nuottikirjaa matkustaja -albumista?

Knipi: - Ei oo tullut. Levy-yhtiön kanssa on kyllä puhuttu aiheesta mutta mitään sen kummempaa.

Kaikille: Paljonko maksaa levy jossa on mukana kappale Älä koskaan ikinä muutu? Entä millä keikalla sen voi kuulla?

Knipi: - Matkustaja-levy maksaa luultavasti noin 15-20€ riippuen kaupasta.

Mikki: - Tämä kyseinen kipale löytyy tuolta meidän uudelta Matkustaja-nimiseltä albumilta ja se maksaa hämmästyttävän vähän laatuunsa nähden. Surprised) Sitä voi myös kuulla kaikilla meidän keikoillamme eli ei muuta kun kengät jalkaan ja bändiä kattomaan!

Kaikille: En halua kysyä mitään. Olen ostanut levynne rehellisesti kaupasta, joka on sinänsä saavutus, sillä yleensä imuroin kaiken internetistä. Säästöistä meni viidesosa nopeammin mitä arvasinkaan. Haluan vain Kiittää lämpimästi tästä upeasta levystä.

Mikki: - KIITOS! Olen otettu, että valitsit säästöjesi kohteeksi juuri meidän levymme. Hyvää jatkoa ja lämpöä syksyyn!

Kaikille: juuhei! pommitan taasen siinä lutakko-asiassa.. että tulettehan..? kovasti teitä on jo kaipailtu.
t.tiina

Mikki: - Heip Tiina! Olemme tulossa!!! Tarkemmat aikataulut ilmoitetaan täällä meidän sivuillamme. Ei muuta kun nähdään Jyväskylässä.

Kaikille: Näkeeköhän teitä milloin Lappeenrannassa?

Knipi: - En tiedä.

Kaikille: Olin keväällä Pasilan asemalla odottelemassa koko yön aamu kuuden junaa ja nuokkuva kaverini vieressä oli juuri ostanut uuden levynne. Kuuntelin sen läpi ja fiilis oli aivan euforinen. Minulle tuli levystä mieleen hiljainen aamyön Helsinki. Millaisissa fiiliksissä se on kirjoitettu? Onko mitään yhdistävää tekijää?

Knipi: - Mitenkään tietoisesti me ei mitään yhdistävää tekijää haettu. Mutta on monia biisejä jotka ikäänkuin saavat alkuunsa tuollaisina hiljaisina aamuyön hetkinä, mutta jotka sitten lopulta vaativat kuukausien tai joskus jopa vuosien työn Silloin saattaa käydä niin että se alkuperäinen fiilis unohtuu pitkäksi aikaa. Kunnes sitten jossain vaiheessa sen biisin sattuu kuulemaan sellaisena hetkenä ja havahtuu että ai niin, täähän oli se juttu.

Mikki: - Kyllä tältä uudelta levyltä tuollaisiakin tuntemuksia varmasti löytyy. Sitäjpaiti meikäläisen mielestä se sopii täydellisesti juuri tuollaisiin hieman pysähtyneisiin ja hiljaisiin hetkiin. Siis sellaisiin, missä sitä voi rauhassa kuunnella.

Kaikille: Kiitos aivan upeasta levystä! Smile "Älä koskaan ikinä" pyöri radiossa ja päässäni koko kesän... Ja miten kesän voisikaan paremmin viettää kuin tekemällä töitä ja kuunnella teitä Smile...
-Hanna-

Mikki: - Kiitos kovasti Hanna. Toivottavasti et saa tuollaisen rotaation takia yliannostusta. ;o)

Kaikille: Hellou! Olin tuossa juuri hammaslääkärissä ja ohjelmassa oli juurihoito. Noooh... kuten varmaan moni tietää, juurihoidossa käytetään sellaisia pieniä "neuloja" joilla tökitään sinne hampaan sisälle (kai?!). No sitten kun tämä täti sillä neulalla tökki sinne hampaaseen niin hän sitten yllättäen ilmoitti mulle että neula on mennyt poikki ja osa siitä on jäänyt hampaan sisään johonkin ihmeen pieneen juurikanavaan. Sitten alkoi varsinainen show kun hän yritti monille erikokoisilla ja näköisillä pihdeillä sitä sieltä ottaa pois. No hauskaa tässä oli se että samalla kun yritin pitää itseni rauhallisena ja hokea mielessäni ettei se neula sinne ikuisuudeksi jää, radiosta alkoi soimaan ...varovasti nyt tää hetki on hauras... Kun se täti siinä yritti sitä katkennutta neulaa kaivella niillä pihdeillä niin teki mieli todeta että "hei täti ihan OIKEESTI varovasti nyt!" No vältin paniikin varmasti pitkälle radiosta tulleen rauhallisen biisin ansiosta..että tällainen pieni tapahtuma. Katkennut neula on edelleen hampaani sisässä ja sitä yritetään poistaa ylihuomenna... Smile

Knipi: - Voi huhhuh...! Toivottavasti se neula saatiin pois. onneksi olimme paikalla Surprised)

Mikki: - Yäk. Taas se on todistettu! Hammaslääkärit ovat pelottavia! Nyt tulee tietysti käymään niin, että joka kerta kun kuulet ko. kappaleen, mieleesi palautuvat nuo pelottavat koettelemuksesi.

Skele: - Au.

Kaikille: Mun Lassi poika 4 v. hoilaa teidän "hei älä koskaan ikinä muutu" biisiä, ja kun oon itse yhden sortin pöytälaatikko-kirjoittelija, niin ajattelin kysyä, että onko sanoituksista pulaa? Olis kiva kuulla kun Lassi lauleskelis mun sanoituksia...

Knipi: - Mainiota! Sanohan kuule Lassille terkkuja. Hyvällä tiellä on poika. Teksteistähän on aina pulaa, mutta ongelmana on että ainakin minä haluan tehdä omat tekstini. Ja jos en minä saa mitään aikaan niin kysyn Mikiltä.

Kaikille: Moi! Minä ja mun kaveri ollaan ihan täydellisesti ihastuttu "Älä koskaan ikinä"-kappaleeseen! Onko se levy jo myynnissä kaupoissa missä on Älä koskaan ikinä? Teillä on aivan ihanaa musiikkia!! Ootteko tulossa joskus tänne kirkkonummelle esiintymään? se olis aivan mahtavaa! no heippa!

Knipi: - No heippa vaan itsellenne. Kyllä se levy on kaupoissa. Levy mistä Älä koskaan ikinä löytyy on nimeltänsä Matkustaja ja siinä on neljä kävelevää ukkelia kannessa. Nyt ei valitettavasti ole Kirkkonummelle ihan lähiaikoina tulossa keikkoja. Pahoittelen.

Kaikille: Onko hauskaa tehä musaa...? Musta teidän bändi on ihan huippu!!!!!!!! <3 Hei, älä koskaan ikinä muutu pysy aina tuollaisena kuin nyt oot...!

Knipi: - Joskus se voi olla hyvinkin hauskaa ja terapeuttista. Toisinaan se voi olla hirveetä väkisin vääntämistä ja puskemista. Silloin kannattaa homma suosiolla unohtaa ja mennä vaikka elokuviin tms. ja jatkaa sitten kun siltä tuntuu.

Mikki: - Musan tekeminen on sikahauskaa eli englantilaisittain "piggood", mutta vain silloin, kun se on sikahauskaa! Että sellasta!

Kaikille: Mä haluaisin kysyä pari kysymystä, jotka tulee mun musiikinesitelmään.

1.Käytätkö kuulosuojaimia keikan aikana?
2.Oletko huomannut kuulosi heikkenevän musiikkihommiesi takia?
3.Pitävätkö mielestäsi nuoret nykyään enemmän vai vähemmän huolta kuulostaan?

Kiitos ja halaus.

Knipi: -
1. En käytä kuulosuojaimia. Aina kun olen yrittänyt niitä käyttää, olen tuntenut itseni kovin eristäytyneeksi sekä bändistä että yleisöstä.
2. En.
3. En osaa sanoa. Luulisin tulppien käyttö on runsaampaa kuin esim. 70-luvulla.

Mikki: -
1. Yritän kaikissa mahdollisissa yhteyksissä suojella kuuloani. Earit(kuulosuojaimet) ovat tähän tarkoitukseen käteviä ja niitä on helppo kantaa koko ajan mukana.
2. Kyllä se varmatenkin vähän heikentynyt. Lisäksi mulla on lievää tinnitusta, mikä ei todellakaan ole mukava asia.
3. Toivottavasti enemmän. Jos kuulo menee, sitä ei saa millään taikatempuilla enää takaisin ja kuka sitä nyt haluaisi!?

Skele: -
1. En. Sen sijaan kyllä muiden bändien keikoilla, koska PA:sta yleisölle tuleva melu voi olla kovempikin kuin bändin aiheuttama melu lavalla (riippuu tietysti missä kohtaa salia seisoo).
2. En ole, mutta meidän bändin lavavolyymi ehkä ei ole maailman suurimpia. Tosin en ole käynyt kuulotestissä.
3. Enemmän, uskoisin.

Kaikille: Mikä mahtaa olla kaikkein kamalin keikka ikinä? Miksi ja missä? Entä oletteko koskaan nolanneet itseänne lavalla?

Knipi: - Olen monesti muistanut Pihlajasaren keikkaamme yhtenä huonoimmista, mutta kyllä se yks Viking Linen "rockristeily"-keikka oli myös suhteellisen surkea esitys... Silloin ainakin minä tunsin olevani täysin väärässä paikassa väärään aikaan. Siitä keikasta mulle on erityisesti jäänyt mieleen sellainen viiskymppinen äijä joka seisoo suoraan mun edessä varmaan kymenen minuuttia ja näyttää keskisormea noin 10cm mun naamasta,. Saan sen äijän pois siitä kun lopulta otan sen sormesta ja väännän sitä niin kovaa kuin jaksan. Onhan noita... Onneksi ei kovin montaa kuitenkaan.
En nyt muista että varsinaisesti olisin nolannut itseäni oikein kunnolla... Joskus tuntuu vähän kornilta esim. soundcheckissä kyykkiä piuhojen perään ja huudella "ykskaksyksaks" mikrofoniin kun yleisö jo on mestoilla, mutta siihen nyt onneksi alkaa olla tottunut. Sen verran staraa mussa kuitenkin on, että mielestäni silloin kun ihmisiä jo on paikalla, tulisi artistin pelkästään esiintyä eikä hoitaa muita asioita.

Skele: - Onhan niitä ollut muutama, jossa lavalta on halunnut pois ja äkkiä. Yksi oli Pihlajasaaressa joskus 1995 tai 1996, toinen oli puoliakustinen veto Rovaniemellä v 2000.

Kaikille: Heippahei, Egotrippi!! Using your site has been getting easier the more Finnish I learn. But you'll have to put some English things on your website to keep up with the trends. It's hip to use English now, you know. And you're more likely to get the adoring love of crazy Amerikaanos like me. Wink
But of course, everybody knows, Egotrippi is THE universally loved band of the millenium!!! They sing in Finnish, but oh well, everybody loves 'em anyway! Wink I do know a bit of Finnish, actually so every once in a while I can decipher a word or two of your lyrics. Although sometimes those rolled Rs sound so funny to me when you sing them! But the music is so great...I'll buy your album soon, I guess! Right now I've just got the concert clips from your site. Can you tell me where can I get your album online, though?

Knipi: - You could try contacting BMG Finland. Try emailing kari.hynninen@bmg.fi or nanna.granfelt@bmg.fi

Kaikille: millon tuutte kuusamoon keikalle?

Mikki: - Taitaa olla pikkaisen nihkeästi noita rock-klubeja siellä kuusamon suunnalla. Rovaniemelle ollaan tulossa marraskuussa, jos se nyt yhtään lohduttaa.

Kaikille: Mitä teette silloin kun ette tee musiikkia? Kun en millään jaksaisi odottaa, niin milloin tulee infoa syksyn keikoista, niitä kun lukemani mukaan olisi parikymmentä tulossa.

Knipi: - Meikäläinen tekee noita graafikon hommia silloin kun musahommilta ehtii.. Vajaa parisenkymmentä keikkaa on tulossa marras- ja joulukuussa.

Mikki: - Silloin kun en tee musaa niin meikäläinen yleensä urheilee, lukee, käy elokuvissa, teattereissa, siemailee viinejä tai siivoaa.

Kaikille: Miten te päätitti siihen teidän videoon oottaa niitä ihmisiä kun oli näyttelijöitä?

Knipi: - Älä koskaan ikinähän soi Nousukausi-elokuvassa josta kyseiset pätkät meidän videoon on poimittu. Että sil viisteen...

Kaikille: Moikka! Saisiko teiltä nimmareita esim. postin välityksellä? Jos antaisi osoitteensa? Olette aivan mahtavia.

Knipi: - Eiköhän sellainen onnistu. Kannattaisi kuitenkin ehkä tarkistaa asia webmasteriltamme Ridgeltä.

Kaikille: Mistä ihmeestä on idea Älä koskaan ikinä -sanoihin? Kenellä on mennyt leuka sijoiltaan...? ;o)

Mikki: - Meidän vanhalta rumpaliltamme Pideltä meni kerran leuat sijoiltaan, kun se lauleli stemmoja meidän Superego-levyllemme. Repikäähän siitä! Laulaminen on riskaabelia puuhaa.

Kaikille: milloin eggareista tulee trendikkäitä, eli milloin laitatte pipot päähän ja hankitte line6-varusteet Smile ?
Eihän suunnitelmissa ole muuten tehdä "donkkarit", eli hajota, haiskahtaa sille (ei uutta vakkaribasistia jne.) ? Toivottavasti ei, donkkarien hajoamisesta selviää, mutta teidän ei, musiikkinne on kuitenkin henk. koht. merkinny enemmän kuin uskottekaan.

Knipi: - Mä vähän epäilen ettei meistä "trendikkäitä" saada kirveelläkään. Line6-varusteita en todellakaan ole hankkimassa. Mulle riittää noi mun Creamsoundit ja Telet aivan loistavasti. Jos jotain erikoista kitaraani tarvitsen lainaan sen Skeleltä Surprised)
"Donkkareita" ei olla tekemässä. Päinvastoin. Odotan innolla että saataisiin sen verran yhteistä aikaa että vois alkaa miettiä uusia biisejä.

Kaikille: Moi! En ole ennen ollut suuri faninne, joitain biisejä olen kuullut ja niistä kyllä tykännyt, mutta Matkustaja kyllä kolahti todella. Aivan loistavaa! Harvoin näin hyvää suomalaista musiikkia tehdään. Tsemppiä vain jatkoa ajatellen koko bändille!
T. Tuomas

Knipi: - Moi Tuomas ja tattista ja jatkoja itsellesikin.

Kaikille: Heppis! Olen diggaillut viimeiset 23 vuotta biitlesejä ja olen riemukseni huomannut, että teidän musiikissanne on ripauksia edellämainitsemastani rytmiryhmästä. So, onko vika minussa? Olenko kuunnellut liikaa liian vanhaa muzaakkia? Kuiteski, olette harvinaisen hyvä suomalainen rock- yhtye. Ja hauskaa kesän odotusta.

Knipi: - No heppis vaan itsellesi. En tiedä voiko vanhaa muzaakkia kuunnella liikaa, mutta olis niitä huonompiakin yhtyeitä mieleen tulla Surprised) Hauskaa kesän odotusta sinullekin.

Skele: - Kyllähän mainittua kvartettia on jokainen meistä kuunnellut niin paljon, että se väistämättä paistaa läpi. Kiitos vain, olemme imarreltuja!

Kaikille: Kiitos bändille loistavasta keikasta Kotkassa 12.9. Meininki oli mahtava ja yleisö oli hyvin mukana, eiköhän oteta vielä joskus uusiksi!

Knipi: - Kiitos Kotka ja eiköhän me palailla heti kun ehditään. Keväällä taitaa taas olla Kotka keikkalistalla.

Kaikille: Tuosta tulevasta kokoilmasta, tuleeko siihen jotain extraa vai sisältääkö se pelkästään musaa. Mitenkäs ootteko viime aikoina tehnyt yhtestyötä muiden bändien kanssa.
-Yarski-
Ps. hieno huomata että teidän uusin levy myy

Knipi: - Kokoelman sisältö on vielä vähän avoinna. Puhetta on ollut dvd:stä jne. Mutta mitään sataprosenttisen varmaa ei olla vielä päätetty.

Kaikille: Onko koskaan tälläistä mietitty? Ettäs joku kilpailu-palkinto-osio tälle sivulle? T-paita ois jees voittaa, heh!(köyhä opiskelija)... Tai vielä parempaa nimmarit;) Juu, ja Herrat olivat mitä mainioimpia Ruisrokissa!!! Keikkarundii (Jkl) & odotellen ja Egojen levyjä kuunnellen, Anne

Knipi: - Kyllä noita kilpailuja on mietitty ja kyllä niitä näillä sivuilla on ollutkin. Jotain kilpailun kaltaista vois tosiaan kehittää. Mietintämyssy päälle.

Mikille: Satutko mahdollisesti tietämään kellonaikaa jolloin olet syntynyt..? Astrologiaa harrastelen ja kiinnostaisi tehdä sinusta pientä analyysiä. Smile Syntymäkartan teko ei vain onnistu täysin ilman tarkkaa kellonaikaa. Jos et minuutilleen tiedä eikä äitikään muista, niin summittainenkin aika olisi jees.
Kiittäen, Vesimies-kuu

Mikki: - Jaa´a. Oisko n. kello yhdeksältä. Siis am. Pelottaa tuollaiset analyysit.

Mikille: Ketä onkaan tuo viides soittaja joka on ollut mukana keikoilla?Sivuiltakaan hänestä en mitään löytänyt..

Mikki: - Se on tuo meidän aikaisempi bassonlänkyttelijämme eli Mikko, joka on löytänyt taas aikaa soittoharrastuksille. Tosin tästä harrastamisesta sille maksetaan palkkaa.

Mikille: Tiesitkö et näytät ihan Esa Pirnekseltä...(jääkiekkoilija...)?=) Millo tuutte Kuopioon?
T.windy

Mikki: - Oletkohan sinä arvon windy se samainen henkilö, joka muisti ottaa tämän asian jo aikaisemmin esille tuolla vieraskirjamme puolella. Esa on kunkku, mutta omasta mielestäni meissä ei ole liiemmin samaa näköä. Armoitettuna salibandyn pelaajana tosin toivon hartaasti, että pelikäsityksissämme olisi löydettävissä jonkinasteisia yhtäläisyyksiä. ;o)

Mikille: Heip Mikki! Tuli vaan mieleen, osaatkos soittaa pianolla rytmillisesti oikein Pyramid Songin?
-Altti

Mikki: - En! Varsinkaan, jos pitää yrittää suorittaa sitä lauluosuutta samanaikaisesti. Osaatko ite?

Mikille: Mikki sun äänes on TOOSI ihana!!! Millon tuutte Kuopioon?Smile ja mistä voi saada teidän nuotteja?? Miten ootte jaksanu nii monta vuotta?=))

Mikki: - Kiitti kiitti. Kuopioon tullaan, kun meidät sinne tilataan. Nuotteja löytää täältä meidän nettisivuilta ja, kiitos vaan kysymästä, mainiosti ollaan jaksettu kaikki nämä vuodet. Musantekeminen on niin kivaa, että sitä jaksais vaikka hautaan asti.

Mikille: Heippa! Tässä taannoin missasin teidän Kotkan keikan, mikä surettaa mua tosi paljon! Surprised( Nyt kyssärinä tulisikin, että milloin te tulisitte sun vanhaan kotikaupunkiisi (Kouvola) keikalle?? Luin tuolla teidän "päiväkirjaanne" ja huomasin, että te olette käyneet kyllä josku vuonna elvis Kouvolassa soittamassa. Mutta rivien välistä luettuna yleisö ainakin silloin oli ollut aika hanurista..?? Mutta ajat ja tavat ovat (KAI?) muuttuneet joten jos kokeilisitte tulla uudestaan..ihan niin kuin pika puolin!? Hyvä syssyn jatkoja teille kaikille

Mikki: - Olemme visiinkin tulossa tuonne Kouvolan suuntaan tässä syssymmällä. Pitäähän sitä tulla aina välillä sukulaisia morjenstamaan. Surprised) En muista tarkemmin paikkaa enkä aikaa, mutta nämä tiedot varmatenkin tulevat pikapuoliin tänne meidän sivuillemme. Peace and love sinne itärajan suuntaan!!!

Skelelle: oliko sinulla oikeasti semmoinen hieno punainen kitara jossa on valkeita palloja vai muistanko minä nyt ihan väärin..? Smile ...minäkin haluan semmoisen! Very Happy *kikati*

Skele: - Oli mulla (toisin päin kylläkin), ja yhdessä on vieläkin. Siitä vaan, valkoinen kitara ja punaista kontaktimuovia ja askartelemaan Wink

Skelelle: tsau! kas sa tõesti oskad eesti keelt või kirjutad ainult? küsib Piina

Skele: - Kirjutan ainult, kahjuks.

Skelelle: mistä keksit e-bown käytön sinä vain -biisissä, sopii tunnelmaan kuin nyrkki silmään?

Skele: - Keksin sen kun sain nyrkistä silmään... No, ei aivan, varmaankin biisin tunnelma ohjaili. Muistaakseni kokeilin myös muita juttuja ilman e-bowta mutta toi sopi parhaiten.

Sampolle: Moi! Arvaa mitä?! Sulla on melkein saman päivänä synttärit kuin mulla! Eikö ookki mahtavaa?

Sampo: - Eikös se ole vaan melkein mahtavaa...?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia     Foorumin päävalikko -> Kysy Egotripiltä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa