| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
spiraali Tulokas

|
Lähetetty: 24.7.2010 22:49 Viestin aihe: Rin tin tin - ja kitarakyssäri |
|
|
Eka kyssäri:
Laulaako tuossa Rin tin tin -kipaleessa nyt Mikki vai Knipi? Kuulostaa välillä kummaltakin niin ei ota oikein selvää
Sitten toinen Knipille:
Millä akustisella kitaralla on äänitetty Mies räjähtää -kipaleen alku (ja tietty koko biisi). Eli millä saa noin hienolta kuulostavaa akustisen soundia. Varmaan riippuu tietty nauhoitustavastakin. Koska yleensä akkarit saadaan liikaa kuulostamaan liian teräksisiltä tai sähkön läpi kulkeneelta, jos osasin selvästi selittää. Tuossa ja monessa muussa teidän kipaleessa siinä on sitä oikeaa akkarin pehmeyttä ja lämpöä siinä soundissa mitä pitääkin. Eli siis mikäs skitta ja malli? Veikkaan jotain Martinia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
antoniina Tulokas

|
Lähetetty: 26.7.2010 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Knipihän tuon aina vetäsee, joskin Mikki laulaa ainakin kertsissä vähän stemmaa, mutta pääasoassa Knipin laulamaa tuo Rinttarit. Tuosta kitara asiasata en tiiäkään sit mitään  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
knipi Orkesterin jäsen

|
Lähetetty: 27.7.2010 14:40 Viestin aihe: |
|
|
Yo!
Rinttarin säkeissä kuullaan pääosassa minua, mutta Mikki laulaa stemman "Ne sanat..."-kohdasta eteenpäin. Kertosäkeessä taas Mikki nousee pääosaan ja minä laulan stemmaa.
Mies räjähtäässä soi Martinin "Little Martin"-akustinen kitrara. Hieno, pieni vehje josta olen saanut paljon iloa  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
spiraali Tulokas

|
Lähetetty: 27.7.2010 19:02 Viestin aihe: |
|
|
Kiitos vastauksista! Olin siis oikeassa että se on sun ääni säkeistössä.
Ompa hyvä ääni Little Martinissa. Kokeilin kitarapajalla muistaakseni sellaista ja oli aika kirkas saundi. Vaikka sekin tietty miten sormilla sitä soittelee eikä plekulla.
Pitääpä testailla enempi kun pääsee Hesan suuntaan. Hintakaan ei ole liian paha martiniksi  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|